Vakantie in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu Vakantie in Paramaribo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu

Vakantie in Paramaribo

Door: yaracompagner

Blijf op de hoogte en volg Yara

10 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo!

Na al dat werken was het vorige week eindelijk tijd voor een heerlijke week vakantie.

Zaterdag 1 november hebben Liza en ik in de avond halloween gevierd, we hadden 's Middags de laatste spulletjes gekocht. en zijn 's Avonds al vroeg begonnen om ons klaar te maken! We hebben het gevierd in Touché en iedereen zag er super leuk/eng uit. Het was een erg geslaagde avond!

Zondag 2 november hebben we lekker uitgeslapen en zijn we tegen het einde van de middag nog even naar de winkel geweest om onze laatste spullen te kopen voor de volgende dag, want dan zou onze 4-daagse trip beginnen naar Blanche marie & Apoera. 's Avonds hebben we onze spullen ingepakt en zijn we vroeg gaan slapen.

Maandag 3 november, om half 7 stonden Liza en ik op om ons klaar te maken voor de trip! We werden om half 8 met de taxi opgehaald, om zo vanaf Queens hotel te vertrekken, helaas was onze taxi erg laat en hadden we niet zo'n leuke taxichauffeur. We hebben onderweg maar even gebeld dat we wat later waren, maar dat was geen probleem! Toen we aankwamen bij Queens hotel stond er een busje klaar, met nog 3 personen die ook mee gingen op trip, later kwam er nog een ander busje met ook nog 4 personen, we hadden nog 2 reisgidsen/chauffeurs mee en een kok! We zijn onderweg veel gestopt, om af en toe wat dingen te kunnen bekijken en wat te kunnen eten en drinken. We kwamen om 5 uur aan en hebben toen onze spullen in het huisje voor de komende 2 nachten neergelegd. Iedereen kon even wat voor zichzelf doen, want we waren behoorlijk moe na die lange reis. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten. Helaas konden we geen nachtwandeling meer maken omdat het had geregend en alles super nat was.

Dinsdag 4 november stond om 8 uur het ontbijt klaar, om half 10 zijn we met het busje vertrokken naar het bakhuisgebergte, hier lag een oude treinspoor die nooit gebruikt is en de enige is in Suriname. Er zijn hier veel dingen over verteld, en onderweg nog een paar keer gestopt voor andere bijzondere bezichtigingen. Toen we weer terug waren gingen we lunchen en zijn we met z'n allen naar de grootste waterval van Suriname geweest (de Blanche Marie vallen). Deze is 50 meter hoog en 120 meter breed. Er was ons al verteld dat omdat het droge tijd is het minder mooi is om te zien, en in de regentijd het mooier is. en dat was ook wel zo, er was erg weinig water, maar wel genoeg water om ons een hele middag te vermaken en lekker te zwemmen. Toen het schemerig werd zijn we weer richting onze accommodatie vertrokken. We hebben avond gegeten en hebben 's Avonds gezellig met z'n allen gezeten.

Woensdag 5 november. Zoals elke morgen stond om 8 uur het ontbijt weer klaar. We zijn deze dag om half 11 naar Apoera vertrokken om daar onze laatste dag/nacht door te brengen! Om 12.30 kwamen we aan, (maar ik had ongeveer de hele weg geslapen dus voor mij duurde het maar een paar minuten en we waren er). We sliepen hier bij een mevrouw die hier woont (Tante Annie). Nadat we hadden geluncht mochten we allemaal wat voor onszelf doen en zijn we rond 4 uur vertrokken met het busje, we hebben wat rondgetoured door het dorp (in dit dorp wonen indianen) en kregen op het laatste nog een dansvoorstelling van indiaanse kinderen, en natuurlijk moesten wij ook nog meedoen. Dit was echt super leuk! Toen we weer terug waren bij de accommodatie hebben we avond gegeten en 's Avonds gezellig gezeten met een drankje erbij, het was deze avond erg laat geworden, maar omdat we de volgende dag toch in de bus moesten zitten was dat niet zo erg.

Donderdag 6 november, we hebben om 8 uur weer ontbeten en zijn uiteindelijk om 10 uur vertrokken richting Paramaribo. Na een korte nacht heb ik erg veel geslapen onderweg. We waren uiteindelijk om 6 uur weer thuis. 's Avonds gingen we nog met ons groepje naar Havana wat erg gezellig was!

In het weekend hebben we vooral uitgerust, en zijn we zaterdags naar white beach geweest. We hadden van een nieuwe discotheek gehoord en daar zijn we 's Avonds nog heen geweest, om onze vakantie dan toch maar af te sluiten!
Vandaag heb ik mijn eerste stagedag na de vakantie weer gehad, weer lekker vroeg opstaan!

Doeeeei!

• 10 November 2014 - 22:40

Liza:

Je vergeet de dieren die we hebben gezien! Zoals de doodshoofdaapjes!

• 12 November 2014 - 13:28

Dinie Klein:

Hallo Yara,
    Leuk om te lezen weer hoor!
    Zo gaat de tijd wel snel om he?Fijn dat je deze afdeling ook goed ligt!
    Geniet er nog maar lekker van!
    xx Dirk en Dinie