Nog steeds genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu Nog steeds genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu

Nog steeds genieten!

Door: yaracompagner

Blijf op de hoogte en volg Yara

24 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer na 2 weken!
De tijd gaat zo snel dat ik er niet altijd meer aan denk om een reisverslag te schrijven.

Het weekend van 14 november hebben we een rustig weekend gehad.
Vrijdags hebben we het één en ander voor school gedaan en 's Avonds lekker op tijd gaan slapen.
Zaterdags zijn Liza en ik al vroeg naar het centrum gegaan om te shoppen. We zijn tussen de middag ergens gaan lunchen en tegen 2 uur waren we het alweer zat om in de hitte te lopen dus hebben we de bus weer naar huis gepakt.
Toen we thuis kwamen waren Zoë haar ouders nog bij ons want die zouden 's Avonds weer naar huis vliegen.
Wij zijn 's Avonds nog naar Club next geweest, wat erg gezellig was.

Vorige week heb ik mijn laatste week gehad op d de kinderafdeling(ja, de tijd gaat echt snel). Ik vind het heel jammer dat dit alweer mijn laatste week was omdat ik het erg leuk vond met deze doelgroep. Ik begin deze week op de afdeling Chirurgie, waar ik 4 weken stage loop en dan zit mijn stageperiode er alweer op!

Dit weekend zijn we op trip geweest naar Danta Bai & Lobi Lafu.
We zouden zaterdag om half 8 vertrekken, maar de bus had vertraging dus het werd een uurtje later.
Om kwart voor 9 vertrokken we bij ZIN met zijn 12en. De reis duurde 4uur en om kwart voor 1 kwamen we aan bij Danta Bai, het zag er meteen al super mooi uit.
We hebben onze spullen ergens neer gelegd en mochten kiezen voor een bed of een hangmat, en natuurlijk koos ik voor een hangmat.
We zijn deze middag lekker gaan zwemmen en zouden ook nog gaan raften, maar doordat de groep voor ons laat terug was kon dat niet meer. We hebben de hele middag een beetje gechillt en gezwommen. 's Avonds heerlijk gegeten en nog een lesje bakabana's maken gekregen. We zijn rond 12uur gaan slapen om de volgende dag om 8 uur te ontbijten.
We zouden eerst gaan raften maar omdat de groep er gister ook zo lang over deed omdat het water te laag is, en we nog andere dingen op de planning hadden staan zijn we ipv raften met een bootje naar Pokigron gevaren, wat ongeveer een half uur duurde. Pokigron is een dorpje waar Samaraccanen wonen. Dit dorpje was nog best luxe want ze hadden hier ook gewoon internet en de huizen zagen er nog mooi uit!
Toen we de dorpswandeling hadden gedaan zijn we met het bootje terug gevaren en halverwege gestopt om te zwemmen en zonnen.
We konden niet te lang blijven want er stond nog iets op de planning; Zip-linen.
Toen we weer aangekomen waren op Danta Bai hebben we eerst wat gegeten en hebben we snel onze spullen alvast gepakt, omdat we niet wisten hoelaat we terug kwamen. We gingen lopend naar Lobi Lafu, wat ongeveer een kwartier lopen was door de jungle.
Toen we aankwamen moesten we ons in 2 groepen verdelen, en ik zat in de 2e groep dus wij moesten nog een uur wachten voordat we konden.
We konden al wel even oefenen dus dat hebben we maar gedaan. Toen de andere groep weer terug was kon ons groepje. We zaten met z'n 4en in een groepje.
We begonnen niet zo hoog maar het werd wel steeds hoger. Er waren 10 plateau's en duurde ongeveer een uur, het was echt super leuk en mochten op het laatste nog aan een ander elastiek slingeren.
Al met al wad het een erg geslaagd weekend en waren we rond 10uur weer thuis!

Tot snel!

  • 24 November 2014 - 19:58

    Dinie:

    Hallo.
    Wat gaat de tijd toch snel he?
    Dus je gaat de laatste fase alweer in meid.
    Fotoos waren weer leuk en het apen filmpje hihi
    Je hebt al veel gezien en gedaan!
    Geniet er nog maar lekker van en heel veel succes bij chirurgie.
    Groetjes en liefs Dirk en Dinie

  • 24 November 2014 - 21:34

    Heidi En Evert:

    Hee meid je hebt al veel gezien van suriname. Veel succes met je laatste 4 weken stage. Groetjes en kusjes van ons.
    Heidi en evert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 27233

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: