Nieuwe afdeling, nieuwe uitdaging. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu Nieuwe afdeling, nieuwe uitdaging. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu

Nieuwe afdeling, nieuwe uitdaging.

Door: yaracompagner

Blijf op de hoogte en volg Yara

29 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allamaal,

Daar ben ik weer!
Vorige week heb ik mijn laatste week stage gehad op de interne afdeling, ik heb een erg leerzame periode gehad van 8 weken maar ik was ook wel weer toe aan een nieuwe uitdaging, met een andere doelgroep!
Woensdag 22 oktober was de laatste dag op stage. ’s Avonds waren we uitgenodigd voor een feestje van 2 vrienden van ons, ze hadden een partybus geregeld en daar hebben we met heel veel mensen 2 uur lang mee rond getourd. Daarna gingen we naar Touché om ons de rest van de avond te vermaken wat prima gelukt is!

Donderdag 23 oktober hadden we vrij gekregen vanwege een nationale vrije dag, er was deze dag een hindoestaans feest genaamd Divali. Liza en ik zijn deze dag samen naar het centrum geweest en hebben het daar erg gezellig gehad daarna hebben we wat bij de KFC gegeten en zijn we met de taxi naar huis gegaan. ’s Avonds zijn we nog naar Havana geweest maar we waren allemaal erg moe dus zijn niet te laat naar huis gegaan.
Vrijdag 24 oktober moesten we weer naar de vreemdelingenpolitie maar helaas kregen we alleen een datum voor wanneer we weer kunnen komen dus het is wéér wachten op een telefoontje en dan kunnen we eindelijk ons visum verlengen! Daarna hebben we lekker geluncht bij zus & zo en hebben we onze fietsen verlengd. (die nog steeds helemaal in orde zijn.) Ik heb nog even geskyped deze dag en ’s Avonds zijn Liza en ik met vrienden nog naar de waterkant geweest.

Zaterdag 25 oktober zijn we met de taxi naar de Tulip geweest (grote supermarkt met allemaal Nederlandse producten). ’s Avonds hebben we niet meer zoveel gedaan, lekker op tijd naar bed!

Zondag 26 oktober hebben we een heerlijke rust dag gehad, en hebben Liza en ik nog even in de zon gelegen.

Maandag was het dan zover, een nieuwe afdeling! Om 7 uur had ik me gemeld bij de kinderafdeling maar ik moest nog even een half uurtje wachten omdat ze nog bezig waren met de overdracht. Hierna heb ik een rondleiding gehad, de kinderen die hier liggen zijn van 0 t/m 12. Er zijn 5 ‘interne’ kamers en 2 chirurgische kamers, er zijn ook isoleer kamers en nog in-room kamers voor als er ouders ’s Nachts bij hun kinderen willen zijn. Ik werd ingedeeld op kamer 1, hier liggen vooral de baby’s/jongere kinderen. Ik heb de eerste dag vooral meegekeken, dinsdag en vandaag heb ik wel meegeholpen met baden en fles/pap geven. De afdeling is wel rustig en het is ook vaak zitten, maar met al die kinderen om me heen vermaak ik me wel. Ik heb het echt super naar mijn zin op deze afdeling en weet zeker dat deze doelgroep mij heel goed ligt!
Morgen is mijn laatste dag voor deze week alweer op stage. Dan hebben we alle 3 lekker een weekje vakantie en maandag gaan Liza & ik een trip van 4 dagen maken, waar ik erg veel zin in heb!

Tot snel xxx

  • 29 Oktober 2014 - 23:09

    Niké:

    Wauw, wat gaat de tijd snel!!
    Leuk dat ik nu jòuw verhalen kan lezen ipv andersom!
    Fijn dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt daar in SU!
    Nog heel veel plezier en geniet nog van je tijd daar!
    We appen/skypen wel weer..
    Dikke kus, je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yara

Actief sinds 23 Juni 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 27249

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 02 Januari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: