Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu Alweer bijna op de helft! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yara Compagner - WaarBenJij.nu

Alweer bijna op de helft!

Door: yaracompagner

Blijf op de hoogte en volg Yara

20 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Daar ben ik weer,
vandaag zijn we alweer begonnen aan onze 8e stageweek, en dus ook de laatste week van de interne afdeling.
Volgende week maandag begin ik op de kinderafdeling, hier ga ik stage lopen tot 20 november en daarna ga ik nog 4 weken naar de chirurgie. Ik heb erg veel zin in de kinderafdeling, hier ga ik weer veel nieuwe dingen leren en ervaring opdoen!
Het is alweer even geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet dus ik zal jullie even weer een beetje bij praten.

Donderdag 9 oktober was het weer weekend, we zijn (uiteraard) om ons weekend te vieren 's Avonds naar havana geweest wat ook weer erg gezellig was. Vrijdag hebben we lekker rustig aangedaan, en hebben we alle 3 een beetje wat voor ons zelf gedaan. 's Avonds hebben we wat gedronken bij Zuid en zijn we nog even naar de waterkant geweest, en niet al te laat naar bed gegaan.

Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, en hadden we zin om wat leuks te doen, we wouden nog graag naar de Paramaribo zoo!
We zijn eerst met de bus naar het centrum gegaan en vanaf daar hebben we een taxi gepakt, omdat de bus naar de Paramaribo zoo die dag niet reed.
Voor 10 SRD zijn we naar binnen gekomen (€2,50) dit is natuurlijk totaal niet duur voor een dierentuin!
Het is niet een hele grote dierentuin, maar het is wel leuk om er een keer heen te gaan. Ondertussen hebben we nog even wat gegeten wat ook weer erg lekker was.
Daarna zijn we richting de uitgang gegaan en moesten we nog even met 2 meisjes op de foto die dat graag wouden. (jaja we zijn beroemd hier).
Als afsluiter wouden we ergens lekker Surinaams gaan eten, helaas was alles in de stad al dicht, dus hebben we aan de taxichauffeur gevraagd of hij ons ergens heen kon brengen, dat was pas om 6 uur open dus hebben we ergens anders wat gegeten, (bami met bakabana, erg lekker en behoorlijk scherp).
Toen we weer thuis waren hebben we 's Avonds nog even bij een vriend van ons gezeten.

Zondags is zoals (bijna) altijd een rust dag, ook hier in Paramaribo! We zijn 's Morgens en 's Middags bezig geweest voor stage en skypen. Tegen het eind van de middag zijn we nog naar de Hermitage mall geweest voor de nodige dingetjes, en hebben we daar wat gegeten. 's Avonds hebben we niks meer gedaan.

Maandag t/m donderdag weer een week stage gehad.

Afgelopen weekend zijn we van zaterdag op zondag op trip geweest naar Carolinakreek, we moesten om 9 uur 'verzamelen' en het was ongeveer een uur rijden, we zijn er met z'n 11en heen geweest.
We zouden 's Avonds in hutten slapen met onze hangmatten, toen we aankwamen waren helaas alle hutten nog vol. Dus moesten we eerst onze hangmat ergens in het 'bos' neer hangen en konden tegen het einde van de middag in onze hut.
We hebben de middag doorgebracht in de kreek en in onze hangmatten, het was een echt relaxweekendje.
's Avonds hebben we lekker gegeten (chinese soep met van alles er doorheen, de naam ben ik vergeten).
En de rest van de avond hebben we ons vermaakt met drankjes, gezelligheid en spelletjes!
De volgende dag hebben we weer een chilldagje gehad, om 5 uur gingen we weer terug naar huis!
We waren rond een uurtje of 7 thuis en zijn heerlijk vroeg naar bed gegaan.

Tot snel!

• 20 Oktober 2014 - 22:46

Judith:

Heej...
    weer erg leuk om te lezen!!
    Heel veel succes op de kinderafdeling...
    Time flies of niet ;-)
    Geniet van je ervaringen.
    xxx uit t natte koude Meppel

• 20 Oktober 2014 - 23:10

Yanick:

Time fliess..
    vlieg jij ook snel terug? :)
    Misje

• 26 Oktober 2014 - 22:47

Evert En Lydia Slager:

Hallo Yara,

Zo te lezen vermaak jij je prima.
    Heel veel plezier op de kinderafdeling
    Tot ziens.

• 28 Oktober 2014 - 10:45

Dinie Klein:

Hoi Yara
    Tjonge je bent wel op t belevingspad zeg!
    Dat maak je toch maar mooi mee he?
    Heel veel succes op de kinderafdeling,
    waar je ondertussen al wat dagen bezig bent!Het
    schiet al lekker op !
    Geniet er nog maar lekker van en heel veel succes!
    Liefs Dirk en Dinie